کد خبر: ۵۵۳۷۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از واریز عیدی ۴.۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در روز ۹ اسفند خبر داد.

 میرهاشم موسوی اعتبار مورد نیاز جهت تامین عیدی را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزد: با تامین اعتبار عیدی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته فردا واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش از این زمان واریز عیدی بازنشستگان را تا دهم اسفندماه و بر اساس مصوبه هیات وزیران اعلام و گفته بود: امسال عیدی بازنشستگان به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده که واریز می‌شود.

در بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران این سازمان که توسط مدیرعامل آن صادر شده آمده است:

۱- مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) تعیین شده است.

۲- در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

    عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز شد | حق عائله مندی چقدر است؟

۳- مبالغ فوق مشمول ماده (۸۹) قانون تأمین اجتماعی نیستند.

۴- در خصوص پرونده‌های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجدداً فعال شده اند (مشمولین بخشنامه شماره ۱۱/۲ مستمری ها، دستورالعمل شماره ۲ مکانیزه و…)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری متناسب با ماه های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه، به صورت یک ماه کامل پرداخت می‌شود.

۵- تاریخ برقراری مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی کلی که وفق بندهای (۱) و (۲) ماده (۸۰) قانون تأمین اجتماعی در طول سال جاری به مستمری بازماندگان تبدیل شده‌اند، عیناً تاریخ برقراری اولیه آنان است.

۶- مجموعه مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری در خصوص مشمولان بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

مسئول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل، معاونین تعهدات بیمه ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، رؤسای ادارات مستمری ها، نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاری های رسمی، امور مالی، منابع انسانی و پایش عملکرد، آمار و فناوری اطلاعات استان‌ها و مسؤولان ذی ربط در واحدهای اجرایی خواهند بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها